Przedstawiamy listę 16 osób, które po ocenie prac przez jurorów otrzymały minimum 75 punktów:
Uczestnik | Szkoła | Nr tematu | Temat pracy |
Alicja Idczak | Zespół Szkół nr 1 im. Gustawa Morcinka w Tychach | G.2 | Park Suble w Tychach – propozycja ochrony |
Julia Kwaśniewska | III Liceum Ogólnokształcące im. Adma Mickiewicza w Katowicach | G.3 | Katowice – harmonijna gmina o wyjątkowych walorach przyrodniczych, kulturowych i społecznych |
Malwina Durczyńska | III Liceum Ogólnokształcące im. Adma Mickiewicza w Katowicach | G.3 | Moja „niezwykła” gmina. Geograficzny opis gminy, w której mieszkam lub się uczę. |
Robert Halski | Zespół Szkół nr 1 im. Gustawa Morcinka w Tychach | G.3 | Moja „niezwykła” gmina Łaziska Górne |
Mateusz Partyka | VIII Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Marii Skłodowskiej-Curie w Katowicach | H.1 | „Drei Kaiser Ecke” i jego wpływ na życie mieszkańców |
Zuzanna Soból | I Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Kopernika w Katowicach | H.1 | „Górnośląskie trójstyki dawniej i dziś – rzecz o miejscach niezwykłych i ich wpływie na życie codzienne mieszkańców.” |
Mateusz Mikuła | II Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi im. A. Frycza Modrzewskiego w Rybniku | H.1 | Górnośląskie trójstyki dawniej i dziś – rzecz o miejscach niezwykłych i ich wpływie na życie codzienne mieszkańców. |
Zofia Maruszewska | I Liceum Ogólnokształcące Dwujęzyczne im. Edwarda Dembowskiego w Gliwicach | H.3 | Hochbergowie a Henckel von Donnersmarckowie. Porównanie dwóch górnośląskich rodów arystokratycznych |
Hanna Hoffmann | Międzynarodowe Liceum Ogólnokształcące w Zabrzu | H.3 | Górnośląscy potentaci – historia rodów Ballestrem i Henckel von Donnersmarck |
Łukasz Przybyłowicz | I Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Kopernika w Katowicach | H.3 | Górnośląscy potentaci – historia i niezwykłe dziedzictwo twórców potęgi industrialnej Górnego Śląska. |
Mikołaj Romanów | I Liceum Ogólnokształcące im. 14 Pułku Powstańców Śląskich w Wodzisławiu Śląskim | H.3 | Górnośląscy potentaci – historia i niezwykłe dziedzictwo twórców potęgi industrialnej Górnego Śląska na przykładzie rodów Henckel von Donnersmarck oraz von Ballestrem. |
Karolina Olszewska | VIII Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi im. Marii Skłodowskiej-Curie w Katowicach | SziD.1 | Niezwykły świat górnośląskich zwyczajów i obrzędów dorocznych |
Zofia Smoła | I Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Kopernika w Katowicach | SziD.1 | Niezwykły świat górnośląskich zwyczajów i obrzędów dorocznych. |
Sonia Stanisławska | Liceum Ogólnokształcące „I Liceum w Chmurze” w Warszawie | SziD.2 | Inspiracje śląską tradycją w muzyce współczesnych twórców i ich wpływ na zainteresowanie odbiorców regionem |
Zofia Zimny | II Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi im. A. Frycza Modrzewskiego w Rybniku | SziD.3 | Ikony architektury Górnego Śląska – od kościołów typu śląskiego poprzez osiedla robotnicze po współczesne budownictwo. |
Lena Żyła | I Liceum Ogólnokształcące Dwujęzyczne im. E. Dembowskiego w Gliwicach | SziD.3 | Oblicza architektury Górnego Śląska jako klucz do odkrycia jego i własnej tożsamości |
Finał będzie miał charakter hybrydowy, test zostanie zorganizowany w formie zdalnej w poniedziałek 9 grudnia, a osoby zakwalifikowane do prezentacji prac zapraszamy do Biblioteki Śląskiej, do sali Parnassos w piątek 13 grudnia 2024 roku.